غلبه بر استرس

صدای مته مانند، بوهای گوناگون ،فکر کردن به سوزنی که قرار است به گونه فرو رود ، بی حس شدن لب  و گونه برای مدت طولانی و... همه وهمه ممکن است باعث ایجاد ترس و اضطراب در شما شود. افراد زیادی همین مشکل را دارند و به همین علت از رفتن نزد دندانپزشک و معاینه دندان هایشان پرهیز می کنند.
در روش بی حسی موضعی محل مورد نظر حدود 2 تا 3 ساعت بی حس می ما ند و در این مدت علاوه بر تعدادی از دندان ها ، لب ،زبان و یا گونه هم حس ندارد. این امر چندان خوشایند نیست و موجب می شود صحبت کردن ، خوردن و نوشیدن هم کمی سخت باشد.
در طول این مدت بیمار باید مراقب باشد تا لب و زبان خود را گاز نگیرد و زخم نکند و حد اقل دو ساعت از خوردن غذا  پرهیز نماید.
بی حس کننده های موضعی در محیط های اسیدی نمی توانند اثر خود را به طور کامل اعمال کنند ، بنابر این اگر محل مورد نظر آبسه یا التهاب دارد ، بهتر است ابتدا عفونت مورد نظر درمان و سپس محل را  برای کار بی حس کرد.
 7  توصیه به افراد نگران
حتی اگر فرد مضطربی هم نباشید،احتمال دارد از رفتن به نزد دندانپزشک تا حدی نگران باشید، در اینجا چند توصیه برای شما دریم، فراموش نکنید اضطراب باعث می شود دیرتر بی حس شوید .
1-  اگر امکان دارد ساعت و روز مناسبی را برای کار دندانپزشکی خود در نظر بگیرید  که چندان تحت عجله و یا فشار کار نباشید.
2- بهتر است نگرانی خود را با دندانپزشک در میان بگذارید او میتواند تا حدی اضطراب شما را کاهش دهد، توضیح مراحل کار ، در صورت لزوم تجویز داروهای ضد اضطراب قبل از شروع کار و یا استفاده از گوشی در حین کار که موجب می شود کمتر صدای دریل را بشنوید، می تواند کمک مناسبی برای شما باشد.
3-  تا حد امکان از لباس های راحت و گشاد در حین کار استفاده نمائید.
4- سعی کنید شب پیش از مراجعه به دندانپزشکی خواب خوب و راحتی داشته باشید.
5- گاهی حضور یک نفر از اعضای خانواده  و یا یک دوست می تواند کمک کننده باشد.
6- خوردن غذای سبک با پروتئین بالا اثر آرام کننده ای  بر شما خواهد داشت.
7-  پیش از کار ، از نوشیدن مایعات حاوی کافئین مانند قهوه پرهیز کنید